0 Replies Latest reply on Nov 22, 2009 3:06 PM by CEZOSE

Mainboard Intel Frostburg DG33FB

CEZOSE

Good afternoon would make a query on a mainboard which I think is going wrong.

I have a master switch by which you take off all my energy into office.
      When electrical power (I turn on the switch) indicator lights turn on the PC, DVD, USB hub, the CPU fan, case fan for about 4 seconds and then shut off. I see that at that moment passes electric current to all components of the PC as if to boot. When I press the button to turn the computer starts up normal, there is no previous abnormal shutdown message and all is well.
      This happens only when I cut the total energy of the area where the PC, otherwise if it was off and the active current normal boot.

I worry whether this false start might harm the disks in the PC where I have significant INFORMATION.

Can you tell me if there is any solution to this.??, I can do.

Thank you very much for your help,

Cesar.

Buenas tardes quisiera hacerles una consulta sobre un Mainboard que creo me esta funcionando mal.

Yo tengo un switch master mediante el cual le quito la energía a toda mi oficina.
      Cuando conecto la corriente electrica (prendo el switch) se encienden las luces indicadoras de la PC, del DVD, del hub USB, el ventilador de la CPU, el ventilador del case por unos 4  segundos aproximadamente y luego se apaga. Veo que en ese momento pasa  corriente electrica a todos los componentes de la PC tal como si fuera a arrancar. Cuando presiono el botón para encender la PC arranca normal, no hay ningun mensaje de apagado anormal previo y todo va bien.
      Esto sucede unicamente cuando he cortado la energía total de la zona donde esta la PC, de otra manera si estaba apagado y con la corriente activa arranca normal.

Me preocupa si este falso arranque pueda malograrme los discos de la PC donde tengo informaciín importante.

Pueden decirme si hay alguna solución a esto.??, que puedo hacer.

Muchas gracias por su ayuda,

César.

El mensaje fue editado por: CEZOSE