Graphics
Intel® graphics drivers and software, compatibility, troubleshooting, performance, and optimization
20602 Discussions

hd 4600 video fail win 10 64 bit

TLund2
Beginner
1,402 Views

I use MSI Gaming 6 Z97A motherboard and Intel HD 4600 i dont know if its Microsoft og Intel thats the problem

But i have all update to the Card and to win 10 64.

And nomatter what i do i keep get this video fail on Blue screen and then restart it happens about 10 times a day

Some one plz help me. do i have to go back to Win. 8.1 to stop the problem??

0 Kudos
5 Replies
Allan_J_Intel1
Employee
518 Views

Please be sure to fill out this information as complete as possible, this will help us isolate this issue.

Allan.

0 Kudos
TLund2
Beginner
518 Views

Hej Allan

Jeg hade fuld opdateret alle driver til bundkortet og blev ved med at få følgene fejl '' video_tdr_failure igdkmd64.sys'' ''video_scheduler_internal''

Lige meget hvad jeg gjorde.. og det skete ca. 10+ gange om dagen. og jeg bruger intel's live update osv. og manuel downloadet de sidste nye driver og de kom stadig.

Nu har jeg slettet Windows 10 og køre Windows 8.1 og har overhovedet ingen problemer nu. ingen blå skærm og ingen pluslige genstart.

Jeg spiller :

Diablo 3 RoS

Football manager 2015

Nogen gange stopper grafikken helt og så får jeg meddelelse om at grafikkortet stoppede og er genstartet og de beskeder fik jeg 500 gange om dagen eller sådan noget det var konstant

0 Kudos
Allan_J_Intel1
Employee
517 Views

Did you have any problem before installing windows 10? Which graphics driver version were you using under Windows 8.1?

Allan.

0 Kudos
TLund2
Beginner
517 Views

Alt virker perfekt på Windows 8.1 - 64 bit- 64 bit

Og på Windows 10 bliver jeg ved med at få flå skærm og pluslig genstart med ''video_tdr_failure igdkmd64.sys'' og ''video_scheduler_internal''

og selvom jeg bruger de sidste nye driver til Windows 10 så vil det ikke virke.

0 Kudos
Allan_J_Intel1
Employee
517 Views

Thanks for the information. I will need to replicate this issue, please fill out this information as complete as possible, this will help us isolate this issue

/thread/77761 Default level information for reporting Graphics issues

Allan.

0 Kudos
Reply