7 Replies Latest reply on Jul 6, 2015 3:12 PM by xbolshe

Demora para atualização Firmware Galileo

@RodrigoFG

O firmware do meu Galileo está na versão 732 e estou tentando realizar a atualização para a versão 1.0.4, mas o processo está bastante demorado...

Não sei o que pode ser, alguma ajuda?

Obrigado desde já.

"The version of my Galileo is 732, i try to do uptade to 1.0.4 version, but the process take much time.

I do not know what is wrong, can someone help?

Thank you, since now."

• 1. Re: Demora para atualização Firmware Galileo
          @RodrigoFG

Ocorreu o erro 128 na atualização.

"The error 128 occurred in the update."

• 2. Re: Demora para atualização Firmware Galileo
            xbolshe

Hi,

probably this will help:  Old BSP version (0.7.x, 0.8.x), boot problem from SD card and efi_capsule_update.ko

Note: instead of compiling Linux image (Step 1: Create files of BSP), you may use Linux SD card image from this page http://www.intel.com/support/galileo/sb/CS-035101.htm

but it is required to rename files as described in Step 2 or similar way to boot a Linux image from SD card.

BR,

xbolshe

• 3. Re: Demora para atualização Firmware Galileo
              Intel_Alvarado

Hi,

What method are you using to update your firmware? Have you already tried with the Firmware Updater Tool from Intel® Galileo Board Download | Intel® Developer Zone ?

Sergio

• 4. Re: Demora para atualização Firmware Galileo
                @RodrigoFG

Olá, eu estou utilizando a Ferramenta de Atualização do Firmware mesmo. Estou utilizando a última versão da IDE Arduino, 1.6.5, e nela não possui a opção direta para a atualização, como na versão 1.5.3 no menu "Ajuda".

O programa afirma que minha versão do Firmware é a 732 e começa com a execução da atualização, mas chega um momento em que para com a mensagem de erro 128; pesquisei sobre este erro, mas sem sucesso.

Acredito que se fosse erro de comunicação entre a Placa Galileo e o PC apareceria a mensagem, como apareceu quando testei colocar para atualizar sem ter conectado a placa. Ele começa, bastante lento, mas parou novamente.

"Hi, i did already use the Firmware Update Tool. My version of Arduino's IDE is 1.6.5 , but do not have the option to do update like in the 1.5.3 version of the  IDE, in the menu 'Help'.

The program did say that my Firmware version really is 732 and start to update to 1.0.4 version, but in the right time it stoped and showed the error message 128; i researched about this error, but no sucess.

I believe that if a communication issue between the Galileo Board and the PC should showed some issue mensage, like when i try execute without this conection. So did begin, so much slow, but stoped again.

I, really, hope that understood me, because my english is weak."

• 5. Re: Demora para atualização Firmware Galileo
                  @RodrigoFG

Oi xbolshe,

Tentei acompanhar os passos deste link, mas ocorreu um problema na parte de executar o './setup.sh', apresentou um erro na pasta 'Poky', você sabe o que pode ser?

Não vi aplicação direta dessa postagem com o meu problema, pois ainda não executei via cartão SD.

Obrigado, mesmo assim.

"Hi, I did try follow the steps of this link, but some trouble happen in the part of execute the command './setup.sh', showed a error in the directory 'Poky', do you know what can be?

Sorry, but i did not see clear connection between this link and my problem, because i did not use yet SD card.

Thanks, anyway."

• 6. Re: Demora para atualização Firmware Galileo
                    xbolshe

Hi,

in my understanding Firmware Updater Tool will not work on a board with 732 firmware version.

The reason is that a capsule method/EFI method will not work on this 732 Linux version,

because efi_capsule_update.ko is absent in this firmware.

Sergio, please correct me if I am wrong.

BR,

xbolshe

• 7. Re: Demora para atualização Firmware Galileo
                      xbolshe

Let me explain.

I have spent a lot of time to update my Galileo with 732 to 1.0.3 version.

A reason of my problem is that 732 version does not support a software upgrade method from several tools like IDE / Firmware Updater Tool.

But I have found a way how to upgrade it.

The idea is that it is required to boot from SD Linux Version 1.0.0 or higher. It has all required components to perform SW upgrade.

But the problem is that it is not so easy to prepare names of files on SD card to boot.

Booting from internal SPI flash memory with a 732 firmware (without SD card) does not allow to make SW upgrade.

Again, instead of Step 1 from my instruction it is needed to download already compiled SD Card Linux image like 1.0.4.

Here is a link: http://downloadmirror.intel.com/24355/eng/SDCard.1.0.4.tar.bz2

Next it is required to find a way to boot this SD Card Linux image.

After that you may use my instruction or IDE to upgrade.

BR,

xbolshe