3 Replies Latest reply on Mar 3, 2014 7:52 AM by sylvia_intel

Intel DH55TC

EnriquZ

Buenas, soy nuevo y necesito me puedan ayudar a identificar el problema. Mi pc estaba encendido y sufrió un apagón repentino. Luego de esto no prendió más. Ni siquiera un ventilador, nada. Probando todo lo posible, llegue a cambiar la pila, y con eso empezó a funcionar. Hasta que desconecte mi pc de la corriente eléctrica. Luego de volver a conectarla e intentar prenderla, no tuve suerte y nuevamente no prende ni mueve nada.

Entonces de nuevo con las pruebas. Lo que funciono sin problemas fue sacarle la pila  y dejarla sin pila, y ahí aunque desenchufe la corriente puedo prender y apagar mi pc sin ningún inconveniente.

Pregunta? Que puede ser? Corto circuito de la pila? Polvo que este haciendo corto???? Ni idea de que puede ser. Ayuda por favor.

Gracias y saludos.

Hi, I'm new and I need them to help me identify the problem. My pc was on and suffered a sudden power failure. After this not caught on more. Not even a fan, nothing. Testing all possible, come to replace the battery, and it started operating. Until my pc disconnect electrical power. After reconnecting and try to turn it on, and again no luck does not turn or move anything.

Then again with the evidence. What worked smoothly was pulling off the battery and leave it without battery, and there can even unplug the power on and off my pc without any problem.

Questions? What can it be? Short circuit the battery? Dust this shorting?? No idea who it may be. Help please.

Thanks and regards.

• 1. Re: Intel DH55TC
          sylvia_intel

EnriquZ, I am sorry to hear you are having problems with your system.

What I can recommend you will be to do some basic troubleshooting such as:

- Take the system out of the chassis and using minimal configuration please try to boot. Please use only the motherboard, processor, power supply. Since there is no memory installed, the motherboard should give you a 3 beeps sound.

- If there is too much dust, please try to take it off using compressed air.

- Remove the CMOS battery and leave the system without it for about an hour. Then put it back on and restart the system.

http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/sb/CS-028780.htm?wapkw=clear+cmos+battery#datetime

- Please disconnect hard drives, or any other devices such as optical drive.

- Add 1 memory stick and try to access BIOS.

Let me know the results

• 2. Re: Intel DH55TC
            EnriquZ

Gracias Sylvia por tu pronta respuesta. Hice casi todo lo que me dijiste pero no he tenido suerte. Casi todo significa que no deje el sistema sin la batería por más de 1 hora. Igualmente te comento los resultados:

Desconecte todo de la placa, y prendió he hizo los 3 pitidos. Desenchufe de la corriente. Espere unos minutos, volví a enchufar, prendí, volví a apagar. Todo bien. Hasta que saque la pila (y no espere 1 hora, solo un par de minutos). Intente prender y nada. seguí haciendo intentos hasta que volví a cero sin la pila, y volvió a funcionar todo y fui agregando componentes y sin problemas. La pila será obviamente la que esta molestando?. Por las dudas use otra pila nueva pero ese no fue el problema. Son pilas chinas y no japonesas, pero me imagino que no tiene nada que ver.

Gracias y saludos por tu pronta respuesta.

Enrique Zunino

• 3. Re: Intel DH55TC
              sylvia_intel

Enrique, this behavior could be cause by circuit short on your motherboard, therefore I would recommend you to replace it.

If the motherboard is still under the 3 years of warranty, please contact our warranty department so they can help you.

http://www.intel.com/p/en_US/support/contactsupport