2 Replies Latest reply on Mar 26, 2011 1:52 PM by Marlon

Temperaturas CPU y Main

Marlon

Saludos cordiales quisiera me pudieran decir si las temperaturas de mi sistema son normales o no? tengo una main Intel DG33BU CPU E8400 y 2Gb DDR2 800Mhz

resulta que el sistema cuando lo tengo a full el CPU me llega hasta los 80 Centigrados y el chipset tambien los he medido con algunos programas y me da igual resultado inclusive cuando arranco la maquina la bios me muestra la cpu a 45 C que ya es alto sin carga mi case no es pequeño al contrario es para un ATX tiene 3 ventiladores para que circule el aire internamente lo que si tiene es malla para polvo pero no es gruesa lo que si he notado es que el cooler de fabrica del e8400 en pequeño nose si sea esto me da miedo cambiarlo y ver no suceda nada

les dejo imagenes

Espero me den consejos al respecto gracias.p2.JPG

p3.JPG

• 1. Re: Temperaturas CPU y Main
          Cpt.Dogfruit

Hi,

I would not worry about the temperatures too much, yours are still within the range of the CPU, according to Real temp from your picture when on full load you still have about 30 degrees till you hit the max. Even the temp in BIOS seems fine. You have to remember that all CPUs are different and just because one idles at 25 say it does not mean all are going to. Saying this though a third party fan would probably make quite a difference to the temperature.

Also you should consider what is the ambient temperature of the room the system is in?

Also I would think it would also help if you removed the dust filters form the fans…but then you would have to clean the system once a month or so.

After all that, the short answer is that your temperatures are fine.

Sorry it is English, you could translate it with google or something.

1 of 1 people found this helpful
          • 2. Re: Temperaturas CPU y Main
            Marlon

Thanks