4 Replies Latest reply: Mar 24, 2011 8:56 PM by e-yiyo RSS

Temperatura intel i3 540 3.06GHz. a 90ºC

e-yiyo Community Member
Currently Being Moderated
Hola! tengo una duda sobre la temperatura del microprocesador. Tengo una placa madre Gigabyte H55M USB3, con micro i3 540 3.06GHz con cooler y disipador de fabrica (Intel), 4GB ram, sin overclock ni nada raro. Todo como de fabrica.
Corriendo un programa para testear la estabilidad, el micro llega a unos 90ºC. En varios sitios leí que estos micros son muy frescos. En estado idle debe estar en los 27ºC mas o menos. Pero a mi me marca unos 40ºC y la temperatura minima que registró en los dias frescos es de 37ºC. Verifiqué la temperatura desde la BIOS y ronda por los 50ºC.
Al programa para testear no lo corrí por mas tiempo por miedo a algun daño por sobrecalentamiento.
Andará mal el sensor?

aca les dejo unas capturas en estado idle y en carga full del micro:

Siempre marcó esas temperaturas desde que compre la pc. Asi que problema de limpieza no es. Y tampoco la pasta que va entre el micro y disipador.

Verifiqué todo y esta en optimas condiciones.

Corri una aplicacion de Intel (Intel Processor Diagnostic Tool) y me dice esto: Temperature = 58 degrees C below maximum.

Ya he gastado bastante para comprar esta PC, no quiero seguir invirtiendo en coolers o algun accesorio que tenga que cambiar porque el que trajo de fabrica no funciona como deberia.

• 1. Re: Temperatura intel i3 540 3.06GHz. a 90ºC
    Salem_Intel Community Member

By "Temperatura intel i3 540 3.06GHz. a 90ºC", we understand your system's having an overheating problem.  We confirm anything below 72.6°C is fine; this is indicated here, under the "Package Specifications" section.  Thus, if the temperature is either reaching or surpassing 72.6°C, to begin troubleshooting, I'd recommend the following:

1. Remove and install the latest temperature monitoring software you are running from within the Operating System.

2. Just to be 100% sure, ensure the heatsink/fan is properly seated.

3. See to it that your board's got the latest BIOS.  For this, please, check with the board manufacturer.

Note: The forum support is only provided in English.  Hence, as you reply, please, do so in English.

• 2. Re: Temperatura intel i3 540 3.06GHz. a 90ºC
    e-yiyo Community Member

Salem! Before writing this question, I have done all that you say.
    My motherboard has updated the BIOS, I tried several software to measure temperature(updated) and thermal paste is fine.

The Intel support center tells me try a different motherboard (I have no access to another motherboard).
    In the RMA seller where I bought the processor, said that to prove I have to give them the processor for 1 week or more. That's impossible because I use the PC every day.

I've tried everything in my power.

• 3. Re: Temperatura intel i3 540 3.06GHz. a 90ºC

Check for Thermal Interface material i.e. thermal paste

• 4. Re: Temperatura intel i3 540 3.06GHz. a 90ºC

May i know the power supply model and capacity. Did you try swapping good working powersupply unit.

By the way, thermal paste you have already checked. that should be fine.

Thanks, - Ravi

More Like This

• Retrieving data ...

Legend

• Correct Answers - 4 points
  • Helpful Answers - 2 points