2 Replies Latest reply on Jun 18, 2018 2:02 AM by ajungmann

Chipsatz-Updates für HM175

ajungmann

Hallo, ich habe mir ein ASUS ROG Strix GL703VM mit i7-7700HQ basierend auf einem HM175 Chipsatz geholt.

Laut CPU-Z ist es ein H175 Chipsatz.

Laut ihrer DSA-Tool habe ich ein C100 Series/C230 Chipsatz. Welchen habe ich denn jetzt genau?

Diese Einträge finden sich auch unter Systemkomponenten. Werden hier Teile von beiden Chipsätzen eingesetzt und warum lande ich nicht bei den Treibern für H175? Die Seite, die mir über DSA angeboten wird, enthält gar keine Informationen.

Ich wollte dann meinen Chipsatz-Treiber aktualisieren und habe keinen neueren Treiber gefunden, als Version 10.1.1.42 mit Datum vom 17.01.2017 unter Download Intel® Chipsatz-Gerätesoftware (INF Update-Utility).

Laut meinem Gerätemanager ist aber schon ein Treiber mit der Version 10.1.1.44 installiert, obwohl das Datum vom 18.07.1968. Hä? Wie kann das sein?

>> Siehe Anhang!

Bitte überprüfen sie das.

BTW: Haben sie Mikrocode-Updates für Meltdown&Spectre produziert, so dass ich diese bei ASUS anfordern kann, oder wie läuft das, um geschützt zu sein?

Danke!

• 1. Re: Chipsatz-Updates für HM175
          N.Scott.Pearson

The H175 and HM175 chipset consists of a single component, namely the PCH (Platform Controller Hub). They are essentially the same, so I wouldn't worry about differentiation.

The Intel Chipset Device Software package often confuses people. The package actually installs no device drivers; it simply installs a set of INF files that optimally configure Microsoft's standard drivers for the Intel platform components present. Microsoft automatically provides any necessary updates to these drivers via Windows Update. It is rare for this package to require updating (other than when new PCH generations are released). The version number for this package is completely separate from the version numbers for the various drivers that are configured by it.

The Meltdown and SpecterA vulnerabilities are addressed by workarounds in the O/S. Only the SpectreB vulnerability was addressed by a microcode update. Intel released these microcode updates some time ago (see schedule here: Latest Microcode Revision Guidance (April 2, 2018)). Your board/system vendor should have already released an updated BIOS package that included the pertinent microcode updates. You simply need to download and install this latest BIOS release (if it hasn't happened automatically via Windows Update).

Hope this covers it,

...S

1 of 1 people found this helpful
          • 2. Re: Chipsatz-Updates für HM175
            ajungmann

Hi, i found out, that the old driver-date in the driver will be shown, because it is the day, Intel was founded. I found this information in one of the release-informations....i think okay, well, it´s a litle bit crazy, but important is, that i got all the updates my system needs.

Yesterday, after installing the newest bios- and firmware-updates from may/april´18, the vulnerability-tool SA 00086 confirms, that all vulnerabilities are closed...thats perfect. I forgot to verify with Spectre- and SpeculationControll PowerShell-Module, okay, but i will check this later this day...

Yeah, thanks for your support here! Cheers, AJ @Scott Pearson