11 Replies Latest reply on Mar 24, 2018 8:52 PM by Seven64

Installare driver grafico cpu KabyLake e Win.7 -Install graphics drivers on windows seven and cpu kaby lake

Seven64

Salve

Sto per acquistare i componenti per assemblare il mio primo desktop e non intendo usare win 10 ma win 7.

Comprare però un i5-6400 oltre che fuori budget è davvero una pessima spesa visto che a quel prezzo ci sono

le nuove cpu che danno più core\threads, allora avrei pensato a un G4600 + mobo b250.

Vorrei quindi capire se sarò in grado di assemblare e far funzionare la grafica integrata hd630 con Seven,prima di comprare.

Ho letto dei post sull'argomento che sostengono di tutto e il contrario:"si può fare modificando il file .inf," ma anche "ci saranno cali di prestazioni notevoli"

o "ci saranno errori e schermate blu".

Si può dire qualcosa di definitivo sulla questione?

Se la risposta è sì mi potete indicare la procedura? (modifica .inf ne ho vista una qui sul forum ma relativa a laptop e per me poco chiara)

Se il driver non è installato, lo schermo si accenderà ugualmente dopo l'installazione dell'OS?

Infine, la scheda madre deve avere delle caratteristiche specifiche per consentire la modifica dell'Iso di installazione?

Avevo letto qualcosa riguardo tastiera\mouse o porte forse.

Grazie

Hello

I'm going to buy the components to assemble my first desktop but I do not intend to use windows 10 but 7.

However, buying an i5-6400 (out of budget, anyway) is really bad because at that price there are

the new CPUs that give more core \ threads. So I would have thought of a G4600 + mobo b250

I would like to understand if I will be able to assemble and run the integrated hd 630 graphics with Seven, before buying the components.

I've read posts on the subject that support everything and the opposite: "you can do it by editing the .inf file," but also "there will be drops in performance"

or "there will be errors and blue screens".

Can anything definitive be said about the matter?

If the answer is yes, can you tell me the procedure? (edit .inf I have seen one here on the forum but related to laptop and for me unclear)

If the igpu driver is not installed, will the screen still light up after OS installation?

Finally, should the motherboard have specific features to allow modification of the installation ISO?

I had read something about keyboard \ mouse or maybe doors.

Thank you