4 Replies Latest reply on Apr 25, 2017 5:34 PM by Intel Corporation

pregunta sobre la funcionalidad de procesadores kaby lake 7th generación y vmware (question about kaby lake processors and vmware functionality)

EMartinezCh

Acabo de comprar una HP Omen 17-W209NS, incorporada con una intel core i7 - 7700 HQ, la necesito para usarla con el vmware 12, ya que tengo una serie de imagenes creadas anteriormente (windows 7 64, windows 7 32, windows Xp), antes de formatear la maquina e instalar el windows 10, necesito estar seguro que este software funcionara bien con el procesador i7-7700HQ, ya que he revisado varios foros que indican que intel ha limitado por software de herramientas de virtualización y de arranque dual con windows 7 y windows 10, la maquina la compre para usar mis maquinas virtuales existentes y necesito estar seguro que podré hacerlo.

Gracias de antemano por la respuesta.

I have just bought a new a HP Omen 17-W209NS, built-in with an intel core i7 - 7700 HQ, despite the laptop has only the MS-DOS operative systema and I need to install the new window 10, before that, I have many questions about virtualization with the most popular virtualization software that it's the vmware workstation, I have many vmware images for differents applications and operative systems and I need to continue to use them, I have read some forum that talk about the software lock of the intel kaby lake (7th generation) processors regarding to virtualization works and dual boot functionality (for example windows 10 and windows 7).
      Could anybody tell me about the real situation about intel 7th CPU and virtualization+dual boot with windows seven?
      I need to know that the HP Omen 17-W209NS is enought for my vmware pro 12 before install the windows 10

Thank you in advanced